Na przestrzeni lat wielkoformatowe płócienne obrazy zostały zastąpione nowoczesnymi plakatami. Zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych można znaleźć ich niezliczoną ilość i nie ma w tym absolutnie nic dziwnego. Przystępne cenowo, a zarazem wykonane z wysokiej jakości materiałów doskonale dopełniają każdą domową przestrzeń. Niemniej czym się kierować przy wyborze plakatu do salonu? Oto 4 proste zasady, które ułatwią podjęcie decyzji oraz zakup idealnie dopasowanej dekoracji.
Zasada 1: Rozmiar odpowiadający indywidualnym preferencjom
Rozmiar to niezwykle istotna sprawa zarówno podczas wyboru wyposażenia, jak i dekoracji ściennych. Nie od dziś wiadomo, że plakaty wyróżniają się różnorodnymi formatami, dzięki czemu można je z łatwością dopasować do indywidualnych preferencji oraz domowej przestrzeni. Osoby ceniące minimalizm zdecydują się na plakat, którego zadaniem będzie przede wszystkim dopełnienie pomieszczenia i nadanie mu odpowiedniego charakteru. Inni natomiast postawią na plakaty pokrywające ponad połowę ściany w salonie. Rozmiar dekoracji jest także ważny ze względu na różnorodność dostępnych na rynku ram. Znając rozmiar plakatu, nie trzeba martwić się o nieodpowiedni dobór ramy bądź w niektórych przypadkach antyramy.
Zasada 2: Motyw przewodni zgodny z wystrojem wnętrz
Zdecydowanie jedną z pierwszych kwestii, na którą zwraca się uwagę podczas poszukiwań wymarzonej dekoracji, jest motyw przewodni. Zazwyczaj tematyka plakatu wiąże się z zainteresowaniami domowników, panującym w mieszkaniu wystrojem wnętrz bądź innymi indywidualnymi preferencjami. W przypadku salonu urządzonego w stylu skandynawskim warto postawić na plakaty nowoczesne, przedstawiające geometryczne grafiki na jednolitym tle, zazwyczaj w odcieniu bieli. W pomieszczeniu nowoczesnym najlepiej zdecydować się na postery opatrzone niebanalnymi napisami bądź utrzymane w stylu minimalistycznym. Co ciekawe motyw przewodni może również być uwarunkowany od sytuacji. Jeśli dekoracja jest zamawiana na prezent dla dziewczyny lub z okazji parapetówki to bez wątpienia motyw przewodni jest kluczowy. W takim przypadku warto, aby nawiązywał do zainteresowań obdarowywanej osoby.
Zasada 3: Odporność na ewentualne uszkodzenia
Plakaty zazwyczaj są kojarzone z wyjątkowo niską odpornością na ewentualne uszkodzenia zewnętrzne. Istnieje możliwość, że nawet w trakcie wysyłki zostaną delikatnie naruszone jeśli nadawca wybrał nieodpowiedni rodzaj opakowania. Nie oznacza to jednak, że każde dostępne w sprzedaży plakaty nowoczesne wyróżniają się niską jakością papieru. Coraz częściej firmy decydują się na najwyższej jakości materiały, które ze spokojem przetrwają próbę czasu i nawet po wieloletnim zdobieniu nagich ścian będą nadawały pomieszczeniu oryginalny charakter. Warto mieć na uwadze, że idealna gramatura papieru w przypadku wielkoformatowych posterów wynosi aż 250 g/m3, a plakaty do kuchni powinny charakteryzować się odpornością na wysoką temperaturę oraz wilgoć.
Zasada 4: Przystępność cenowa
Dawniej plakaty były dostępne jedynie w wybranych sklepach stacjonarnych bądź internetowych. Aktualnie można je znaleźć praktycznie wszędzie zarówno w popularnych księgarniach, jak i supermarketach. Najczęściej jednak najatrakcyjniejsze cenowo dekoracje dostępne są w internecie. Dlatego przed bezpośrednim złożeniem zamówienia warto zwrócić uwagę nie tylko na cenę samego produktu, ale także koszt przesyłki oraz czy zamówienie zostanie odpowiednio zabezpieczone. Zdarza się również, że niektóre sklepy internetowe umożliwiają oprawienie plakatu, który idealnie pasuje do rozmiaru plakatu.